.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پاسخ شدیداللحن مطهری به مشایی

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، به اظهارات روز گذشته اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور واكنش نشان داد.

در پاسخ دكتر علی مطهری آمده است:
سخنان آقای مشایی درباره اظهار نظر اینجانب مبنی بر لزوم عذرخواهی آقای احمدی‌نژاد از مردم به خاطر رفتار انتخاباتی خود، كه گفته اند از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری شكایت خواهیم كرد، حاكی از آن است كه ایشان تحمل قبول حق و اجرای عدالت را ندارند.

امام علی علیه السلام می‌فرماید: حق، وسیع‌ترین میدان‌هاست در مقام توصیف كردن و تنگ‌ترین میدان‌هاست در مقام انصاف دادن، یعنی ممكن است كسی درباره حق ساعتها سخنرانی كند، اما در مقام عمل و آنجا كه باید حق را بگوید و قضاوت منصفانه داشته باشد ناتوان باشد. عدالت نیز همین طور است، زیرا عدالت عبارت است از اینكه «حق هر ذیحقی را به او بدهیم» و ارتباط وثیقی با حق دارد. بنابراین عدالت نیز در مقام توصیف كردن و سخنرانی میدان وسیعی دارد اما در مقام عمل، كمتر افرادی سربلند بیرون می‌آیند.

آقای مشایی هم گرچه دم از حق و عدالت می‌زند، اما در مقام قبول حق و اجرای عدالت درباره دوست و مرید خود ناتوان است و تحمل آن را ندارد، لذا انكار بدیهی می‌كند. این یك امر بدیهی است كه رئیس جمهور محترم با مناظره‌های انتخاباتی خود خصوصاً مناظره با آقای موسوی، زمینه این فتنه را فراهم كرد و عدالت حكم می‌كند كه علاوه بر عذرخواهی سران معترضان از مردم، ایشان نیز از مردم عذر خواهی نماید گرچه تقصیر این افراد یكسان نیست، و چنانچه از عذرخواهی سر باز زدند و بنا بر محاكمه شد، همه آنها به طور همزمان توسط قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم محاكمه شوند و البته اعمال مجازات احتمالی آقای احمدی‌نژاد به بعد از دوره ریاست جمهوری ایشان موكول خواهد شد.

بنابراین اظهارات اینجانب، بر خلاف تصور آقای مشایی، سرپوش گذاشتن بر روی جرم سران معترضان نیست. و البته همان طوری كه آقای مشائی گفته اند مردم بیشتر از همه می‌فهمند و قضاوت آنها تعیین كننده است. همچنین ایشان گفته اند «این نوع اظهارات دور از انتظار است» ولی باید بدانند كه حق جویی و درخواست اجرای عدالت ـ كه این بحران تنها از این طریق حل خواهد شد ـ دور از انتظار نیست بلكه امری است منطبق بر فطرت انسانها.

اتفاقاً مطرح شدن آقای احمدی‌نژاد به عنوان زمینه ساز این بحران، لازم و ضروری است زیرا ایشان مانند راننده‌ای است كه باعث تصادف دو خودروی دیگر شده و از صحنه گریخته است و باید او را به صحنه بازگرداند. توهین‌هایی كه در طول این چند ماه توسط افراد ضد اسلام به رهبر انقلاب شد، بخش عمده آن ناشی از اقدامات آقای احمدی‌نژاد بود. لذا عملكرد ایشان باید رسیدگی شود.

آقای مشایی هم بهتر است به انكار ضروری دین یعنی عصمت انبیاء ادامه دهند و درباره نقص مدیریت انبیا سخن بگویند. اگر برخی انبیا موفق به اجرای كامل عدالت نشدند به خاطر وجود افرادی مانند آقای مشایی بوده كه عدالت پذیر نبودند و مصلحت دوست و رفیق را بر مصلحت جامعه ترجیح می‌دادند و زیر بار عدالت نمی‌رفتند، بلكه ولایت‌پذیر نبودند و با علم به اینكه رهبری از تصدی پست حساس حكومتی توسط ایشان ناراضی است، پست ریاست دفتر رئیس جمهور را غصب می‌كردند. بهتر است آقای مشائی به تلاش‌های خود برای دوستی با مردم اسرائیل و بازگشت ایران به ایران باستان و ایران قبل از اسلام ادامه دهند و وارد معقولات نشوند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 دي 1388
حرف حساب دعوا نداره

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.